Επίσκεψη στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.

Filed in Δραστηριότητες by on 25 Φεβρουαρίου 2025

Για άλλη μια σχολική χρονιά το σχολείο μας κατέβηκε χτες στο ιστορικό λιμάνι της Ζέας όπου βρίσκεται ο καθιερωμένος εδώ και χρόνια προορισμός μας: το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (ΙΑΛ). Σύσσωμη η Γ΄τάξη παρακολούθησε τρία από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρονται από το ΙΑΛ:

Εργαστήριο debate με εισηγήτρια την Κα Μελίνα Σιδηροπούλου, δημοσιογράφο και συγγραφέα. Στο εν λόγω εργαστήριο, οι μαθητές αφού επέλεξαν ένα θέμα διαλόγου, χωρίστηκαν σε ομάδες ανταλλαγής επιχειρημάτων και παράθεσης στοιχείων. Ο στόχοι πολλαπλοί: μέσα από την προαγωγή του διαλόγου, οι μαθητές/μαθήτριες να αντιληφθούν τη σημασία της ευγενούς άμιλλας, να σέβονται τις διαφορετικές απόψεις και θέσεις, και φυσικά μέσω ενός τέτοιου παιχνιδιού να οξύνουν τη σκέψη τους.

Από τον Καβάφη και τον Cummings, στον ΛΕΞ και το chatgpt με εισηγητές τους ηθοποιούς Κα Φέστα Γιώτα και Κο Γραμματικό Λάμπρο. Μέσα από αυτό το βιωματικό εργαστήριο οι μαθητές/μαθήτριες πήραν στα χέρια τους κείμενα, ανακάλυψαν τα εργαλεία έκφρασής τους, όξυναν τη φαντασία τους και αποσυνέθεσαν για να συνθέσουν εκ νέου μαζί, αλλά ο καθένας με το δικό του μοναδικό τρόπο, τη δική τους ποίηση. Κατανόησαν ότι η ποίηση προσφέρει μια ελευθερία που φωλιάζει όχι μόνο στη φαντασία αλλά και στις απρόβλεπτες διαδρομές του συνειρμού. Με όχημα την ποίηση λοιπόν ανακάλυψαν ξανά τις λέξεις, τη φωνή τους και τον άλλον.

Όταν τα γονίδια αποκτούν «δύναμη» με εισηγήτρια τη μοριακή βιολόγο Κα Κόνιαρη Ελένη. Στο εν λόγω πρόγραμμα συμμετείχαν μόνο οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας. Οι στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος: οι μαθητές/μαθήτριες μέσω διαδραστικών εικόνων και εφαρμογών να μπορέσουν να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα των βιοτεχνολογικών εφαρμογών στον τομέα της ιατρικής και να αφουγκραστούν τις ανάγκες της σημερινής κοινωνίας για έναν ποιοτικότερο τρόπο ζωής. Επίσης, να αναπτύξουν και να υιοθετήσουν κριτική στάση για τις δυνατότητες και προσπάθειες της γενετικής επιστήμης στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου.

Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με έναν ημίωρο ελεύθερο περίπατο στη γραφική προκυμαία της Ζέας, κάτι που μας επέτρεψε να αναστοχαστούμε τις όποιες εμπειρίες μάς πρόσφεραν τα προαναφερθέντα, καλοσχεδιασμένα προγράμματα του ΙΑΛ.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τους υπευθύνους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος καθώς και όλους τους εισηγητές των εργαστηρίων που επιλέξαμε να παρακολουθήσουμε φέτος.

Επειδή η ανωτέρω δράση εντάχθηκε στις προγραμματισμένες δράσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης του σχολείου μας για το τρέχον σχολικό έτος (Άξονας 1. Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση, Δείκτης: Εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών), ο αντίκτυπος της δράσης στους/στις μαθητές/μαθήτριες διερευνήθηκε και αποτυπώθηκε στο παρόν ερωτηματολόγιο αξιολόγησης το οποίο συμπλήρωσαν οι μαθητές/μαθήτριες την ίδια ημέρα της επίσκεψης. Τα αποτελέσματα από τη στατιστική επεξεργασία των απαντήσεων δίνονται εδώ.

Comments are closed.